fredag 6 juni 2008

En fråga


Läste för en tid sedan i
Anna Hibbs blogg att större delen av hennes kvinnliga bekanta har opererat tuttarna.  Det är Stockholm och det är Stureplan men det känns ändå så sjukt avlägset ifrån min värld.  Jag bor vid Götgatsbacken (den finare delen, alltså den mot Slussenhållet, HA!) och spenderar större delen av min tid på söder. Min bekantskapskrets består av en härlig blandning människor men inte en enda av dem har gjort något skönhetsingrepp. Nu säger jag absolut inte att det är fel med plastikkirurgi i sig. Och frågor som varför, hur och till vilken skala man ska operera sig är ett väl debatterat ämne som jag inte tänker gå in på. Försöker bara förstå hur det kan vara en sådan stor skillnad när vi båda bor i samma stad och är i samma ålder. Typ.

Inga kommentarer: