söndag 22 juni 2008

Suget

Ofta när jag umgås med mina föräldrar eller föräldrar till vänner drabbas jag av ett enormt röksug trots att jag vanligtvis inte röker (och även efter några glas tycker att ciggen smakar skit). Jag vet inte varför det blir så men det slår aldrig fel. Nu har Martins föräldrar varit på besök här i några dagar och det enda jag kan tänka på är "CIGG, CIGG, CIGG".  Jag vill klargöra att jag inte röker inför äldre människor som bryr sig om mig och själv inte är rökare. Lite hyfs har jag ju och folk som röker inför sina föräldrar borde ta sig en lång funderare tycker jag. Nog om det nu. Sedan vet jag ju hur det blir när jag väl får tända den där cigaretten som jag har gått och längtat efter så länge. Det kommer inte kännas bra och den kommer göra mig lätt illamående. Jag talar om en enda stor besvikelse. Ungefär som det där ligget som man fick kämpa för så mycket och som man sedan tänker tillbaka på med en axelryckning. Bah.

Inga kommentarer: