lördag 28 juni 2008

Oops













För några dagar sedan föreslog Martin att vi borde köpa fler handdukar så att vi, för att citera honom, "kan byta handdukar varje dag". Han menade att det skulle kännas fräscht och bra. Ungefär som att bo på hotell. Jag tänkte inte mer på det just då eftersom jag inte ser något problem med att byta handdukar några gånger i veckan. Nu har jag däremot börjat fundera på vad han egentligen sa och innebörden av det hela. Se här: 

Vi använder oss av 2 st badhanddukar samt 1 handduk för händerna.
Gissningsvis skulle jag säga att vi tvättar var fjortonde  dag. 
Om vi skulle byta ut dessa handdukar varje dag skulle förbrukningen bli 42 st handdukar mellan två tvättperioder.
Tänk er då om jag skulle räkna med gästhandduken samt handduken man torkar fötterna på.

Är det inte bara pensionärer och galna människor (tänk Patrick Bateman) som äger  så många handdukar? Om jag hade varit hemma hos någon och upptäckt att den personen har ett helt skåp fyllt med handdukar hade jag långsamt börjat gå baklänges mot ytterdörren. Är det nu jag ska börja oroa mig?


1 kommentar:

Anonym sa...

lika bra att borja oroa sig